XTC Best Band Ever

XTC is the best band ever. Period.

ケイトブッシュと僕とで見せ合いっこしよう??/XTC アンディ・パートリッジ

XTC Andy Partridge

アンディパートリッジ

ライブ活動を停止したことについて今だに聞かれることについての苛立ち

AP: You know, I used to think to myself, "Kate Bush -- she doesn't tour, how come she gets to do great videos the way she wants to make them? Why won't they let me make videos how I want to make them?" Kate Bush is a great analogy, you know -- every time I read a Kate Bush interview, they never bully her with questions about when she's going to play live. But for some reason I get that every time.

AP: よく思ったんですけど、"ケイトブッシュはどうなんだ - 彼女だってライブツアーをしていないぜ、なのに彼女のレコード会社は本人のやりたいように自由に素晴らしいミュージックビデオを制作させているじゃないか。なぜヴァージンレコードは俺には自分が好きなようにビデオを作らせてくれないんだ?" ケイトブッシュが良い例だよ。 - ケイトブッシュのどのインタビューを読んでも、絶対誰一人として「ライブ活動はいつやるつもりなのか」なんて質問で彼女をいじめるようなことはしていませんよ。なのに、何故か僕の方はインタビューの度にその質問で責められるんですよね。

TB: Well, you need to be prettier and have bigger tits.

TB: まあ、彼女よりも美しくなり、彼女よりおっぱいを大きくすることが必要でしょうね。

AP: I don't know, my tits are coming on! We could do a tit battle, me and Kate. If she would take her top off, I'd take mine off, and we could compare.

AP: そうかな、僕のおっぱいだって発育中ですよ!僕vsケイトのおっぱいバトルなんてどうかな。もし彼女が上半身脱げば、僕も脱ぎます。それでお互いのおっぱいのくらべっこしようじゃないですか。

TB: [laughing] But why do think that is, seriously?

TB:[笑い]まじめに、何故いつもライブ活動のことを聞かれるんだと思いますか?

AP: *@+# knows, because, you know, we did a hell of a lot of touring! She did one poxy tour, for Christ's sake, around England! And then that was it -- no more. We toured our asses off around the world for five years, got sick and tired of it, and then we were not allowed not to tour. You know -- "What's the matter with you? Keep going!"

AP: まったくわかりませんね!だって、知ってるでしょう、僕たちが過去に死ぬほどツアーをやったことを!それに比べ、ケイトほんの一回だけつまらないツアーをやっただけ、それもイギリス国内でだけなんですよ、まったくもう。その後は彼女は二度とツアーなんてしていないんですよ。- それに比べ、僕たちは、五年間に渡り延々と世界中をツアー活動しまくったんですよ、もう本当に嫌になったんです。なのに、(ケイトは何も言われないのに)僕たちがツアーを止めることは許されなかったんです。 僕らが言われたのを知ってるでしょう、- "一体どうしたって言うんだ?ツアーを続けろ!"

TB: Do you think that has something to do with it? Because you proved that you were perfectly capable of doing it very well indeed, while she only did the one tour around England...

TB: それと関係があると思っていますか?彼女はイギリス国内でたった一回ツアーをしただけで、一方のXTCはツアーを実に完全にうまくこなせることを実証してしまったから...

AP: I don't know, she's got the magic breasts and I don't, I suppose.

AP: わからないですね。言えることは、彼女は魔法のおっぱいを持っていて、僕にはないからじゃないかな。

http://www.myspace.com/xtcfans/blog/242738928