XTC Best Band Ever

XTC is the best band ever. Period.

アンディの他人に書いた曲コレクションEP予約開始!「曲というのは自分が産んだ子供。ソングライターとは曲に生を授け、食事を与え、成長を見守り、世に送り出す。孤児として見捨てるなんてあり得ない」

 

『My Failed Songwriting Career』 EP 予約開始。アンディが他のアーティストに提供するために書いた曲のコレクション。今後4曲入りEPを16枚出す予定。今回はその第一弾。12インチレコードEPとCD両方、あるいはどちらか一つ購入可能。

売れきれる前に予約することをお勧め👇

https://burningshed.com/index.php?route=product/search&filter_name=Andy%20partridge&filter_sub_category=true

 

曲名

1. Ghost Train

2. Great Day

3. Maid Of Stars

4. The Mating Dance

 

注意:このEPシリーズはアンディが他のアーチストのイメージに合うテイストで書いた曲のコレクションなので、これが現在のアンディ自身のアーチストとしての音楽的指向を示しているわけではない。

”ファンの皆さんが楽しんでくれるよう、離散された4人兄弟(4曲)の喜びの再会を聴覚的ファミリーフォトに収めてお届けします” アンディ・パートリッジ

Burningshedのサイトの説明文の和訳:(文章はアンディが書いた。)

 

Twang, Hmmm, click, thunk.

 ポロン。「ふ〜む」。カチッ。ガタン。 

 

When XTC finally downed guitars after the recording and release of “Wasp Star”, their last album to date, one of Andy’s ideas about what to do next, was to become a songwriter in the traditional sense, writing songs for others… 

XTCは現時点ではラストアルバムとなっている『Wasp Star』のレコーディングを終え、リリースされるとギターを置いた。その時、アンディの頭には次にすべきアイデアがあった。そのひとつが典型的な意味でのソングライターになることだった。つまり、他人のために曲を書くソングライター。


It was something he had been asked to do throughout the XTC years, but never had the time. 

それは、XTC時代から常に頼まれていたことだった。だが、なかなか時間が取れなかったのだ。 


Songs were written. Songs were sent. Sometimes speculatively, often specifically requested, many tailor-made for an artist's requirements, but then choppy waters could still lay ahead. Even where everyone seemed to think that newly written song A would be wonderful if recorded by singer B, whose manager C had initiated the request via music publisher D for album E on record label F… 

 そして、アンディは数々の曲を書いた。そして、アーチスト達に送られた。時には、こんな曲が良いのではと推測して、大抵は、具体的な内容で依頼を受けて、そして、大半はアーティストの要求に沿うように作られて。だが、その先には困難が待ち受けていたのだった。アンディの書き下ろしの曲”A”を、シンガー”B”が録音したら素晴らしいだろうと誰もが思っていても、そのシンガー”B”のマネージャー”C”が音楽出版社”D”に連絡してレコード会社”F”で制作するアルバム”E”に入れるようにと依頼したとしても…。

 

Well, you begin to see the potential problems of such an approach – almost a quarter of the way through the alphabet and not a note recorded beyond Andy's original demo. That’s without detailing the sort of horrendous politics that makes a fresh batch of alphabet spaghetti of any of the above as they interact.

このようなやり方には潜在的な問題があるのに気づく。前述の”A”から”F”まで、アルファベットの4分の1ほどを通過しても、アンディの元のデモは全く一音としてレコーディングされない。ここでは触れないが、それ以外にも関係者間のやり取り時の立場的駆け引きの内情を入れたら、前述のアルファベット・パスタが鍋もう一杯分新たに作れてしまう。

 

Still, songs are like children. A songwriter gives birth to them, feeds them, watches them grow before sending them out into the world. So it’s unfair to abandon them as orphans just because their first experience outdoors might be a traumatic one of being cold shouldered. 

それでも、曲というのは自分が産んだ子供のようなもの。ソングライターとは曲に生を授け、食事を与え、成長を見守り、世に送り出すもの。初めての外の世界で足蹴にされてトラウマを負うかもしれないからって、世に出さずにそのまま孤児として見捨てるなんてフェアじゃない。

 

As a loving parent, Andy brought them all back together, re-Andy-fied them and buffed them up in his home studio, et voila! Here is the first selection of song siblings that resulted from all of this work, four brothers and sisters, happily reunited and presented as a family group aural snapshot for your entertainment and delight.
It was something he had been asked to do throughout the XTC years, but never had the time. 

アンディは子を思う生みの親として、子供達(曲)を全員連れ戻し、再び ”アンディ化”させた。裏庭小屋スタジオで綺麗に磨きあげて、さあ、出来上がり!
これらの作業から生まれた曲の兄弟の最初のセレクションをご紹介。ファンの皆さんに楽しんでもらえるよう、離散された4人兄弟(4曲)の喜びの再会を聴覚的ファミリーフォトに収めてお届け。これは、アンディがXTC時代からずっと頼まれていたことだったが、なかなか時間が取れなかったのだ。