XTC Best Band Ever

XTC is the best band ever. Period.

今最もクールなモッズの貴公子、マイルス・ケイン~ ソングライターを目指す若者にとって伝説の人アンディ・パートリッジとのコラボの様子を興奮気味に語る!「アンディは天才ですね。会うたびに普通考え付かないような変わったコードや曲の作り方を教えてくれた!」

アンディとのコラボ曲:シングルカットされました! Miles Kane - Better Than That

今最もクールなモッズの貴公子、マイルス・ケイン~ ソングライターを目指す若者にとって伝説の人アンディ・パートリッジとのコラボの様子を興奮気味に語る!「アンディは天才ですね。会うたびに普通考え付かないような変わったコードや曲の作り方を教えてくれた!」

クール過ぎて泣けてくるってくらいクールなロックスター、マイルスケインと作曲家志望の若者にとって憧れの伝説の人と言われるアンディパートリッジのコラボアルバムがもうすぐ出ますよ~。楽しみ過ぎで泣けてきます。

Miles is similarly enthusiastic when he describes his sessions with XTC’s Andy Partridge, a legendary figure to so many aspiring songwriters. “My then label boss suggested we get together and see where it went. It took a while because I was away a lot, but I’d been demo-ing new songs and towards the beginning of last year I had a few days off and went down to meet Andy in Swindon. We’d already had a really long chat on the phone, and he’d got where I was at straight away.

ソングライターを目指している多くの若者にとって伝説的人物であるXTCのアンディ·パートリッジとのコラボセッションについても興奮気味に語る。"当時の僕のレコードレーベルのボスがアンディとコラボしてどんな風になるかやってみたらって勧めてくれたんです。ツアーで手一杯でなかなかすぐには実現しなかったんですけど、その間でも自分で新しい曲をデモしていました。昨年の初め頃に数日オフだったので早速スウィンドンまでアンディに会いに行ったんです。僕らはすでに電話で随分長いこと話をしていたので、会った時にはアンディは僕がやろうとしてる事をすぐにバッチリわかってくれました。

“I had this vision that he’d live in the middle of nowhere because he’d told me he had this studio in his garden. I pictured him as this farmer, with this house in a big field. And I got there and it’s this small terraced house, and a shed where he makes music.

アンディは自分の裏庭にスタジオがあるって言うもんだから、てっきりは人里離れた土地に住んでいるのだろうと想像していたんです。だだっ広い田畑に住む農夫というイメージを描いていたんです。ところが、そこは小さな連棟住宅と彼が音楽を作る物置だったんです。 この神聖なるアンディ様の物置小屋で数々のコラボが実現した andy-shed.jpg

“We just started messing around. And from then on, every two weeks or so I’d nip down there on the train, stay over in this little B&B, and just write and write. I think he’s a genius. He’d always be doing things like showing me chords that I never would have thought of using, or ways of writing. Every time we met up, we’d nail another song.”

それで、僕らは色々なアイデアを出してコラボを始めました。その後は、2週間毎くらいに電車に乗ってスウィンドンまで出かけては、ある小さなベッド&ブレックファストに泊まり、アンディのスタジオに行って二人でがむしゃらに作曲したんです。アンディは天才だと思います。彼はいっつも、僕がまったく思いつかないようなコードや作曲の手法を見せてくれるんですよ。彼に会うたびに新しい曲が出来ちゃうんですよ。 クールな男、道を歩く時でさえクール。 miles.png