XTC Best Band Ever

XTC is the best band ever. Period.

【過去翻訳記事】情熱派フェミニスト - アンディ:「僕は女性が大好き!女性を崇拝します!」/XTC アンディパートリッジ

XTC Andy Partridge

XTC アンディパートリッジ

Nonsuchのアルバムがリリースされた時のインタビュー:

情熱派フェミニストのアンディ:「僕は女性が大好きなんです!女性を崇拝しています」

Partridge is prepared for nay misguided criticism of ‘Omnibus’, his song praising women.

パートリッジは女性を讃える歌、"オムニバス"に対するメディアの見当違いの批判に対して反論する準備をしています。

"I love women in every way, shape and form. If that's sexist, then nail me up. I worship at the church of women. The world would be a better place if it were just women and me."

"僕は女性が大好きなんです、女性のありとあらゆる面、あらゆる体つき、あらゆる外見が好きなんです。もしそれが性差別的だと言うならば、勝手に攻撃すれば良いって感じですね。僕は女性を崇拝する教会で礼拝をしますね。もし、この世が僕と女性達だけなら、住みやすい世の中になるのに。"

Wasp Starのアルバムがリリースされた時のインタビュー:

Guitar.com: Is "Church of Women," a pro or anti-woman song?

Guitar.com: "チャーチオブウィミン"は女性支持の歌ですか、それとも反女性支持の歌ですか?

Partridge: Absolutely pro. I did an interview with a fellow from German Rolling Stone and he said, "Ya, dis song ees so sarkasteek, I am liking eet." I said, "Look, it's not sarcastic. I love women, they have had a shit deal throughout history. Men have written them out of religion and blamed them for everything that goes wrong. Women are treated as second class citizens." If there is going to be a religion I would rather worship at the altar of women than any other thing.

パートリッジ:もちろん支持している歌です。僕はドイツのローリングストーン誌の記者にインタビューをされたのですが、その人が"(ドイツ語なまりの英語を真似て)この歌は非常に皮肉一杯で気に入っている"と言ったのに対して僕は"違う、皮肉じゃない。僕は女性を愛している、彼女らは歴史を通し大変不当な扱いを受けてきたんだ。男は宗教から女性を排除し、問題が起きるとなんでも彼女らのせいにしてきた。女性は今まで劣った人間として扱われてきたんだ"と答えたんですよ。もし自分が信仰を持つとしたら、僕はどんな他の宗教よりも女性を祀る祭壇で礼拝したいですね。

Guitar.com: Thats kind of encouraging considering you had a fairly bitter romantic experience yourself.

Guitar.com: それはかなり勇気付けられる話ですね、というのもあなたは過去にかなり苦いロマンスを経験しているわけでしょう。

Partridge: Yeah, I woke up one morning and found myself divorced, which was extremely painful. I felt very deceived and dispensed with. And what with fighting Virgin, fighting an ex- wife, having to raise my kids, and also having a malfunctioning prostate, which I either drank to death or fucked it to pieces. But in between all that stuff, Im still writing songs. But then again, the best material comes from either extreme joy or extreme misery.

パートリッジ: そうなんです、ある朝目を覚ますと、そこに離婚をされた自分がいたんですよ、離婚は本当に辛かったですよ。ひどく騙され、捨てられた気持ちで一杯でした。当時は、ヴァージンレコードとの争い、元妻との争い、子供たちを育てる責任を負い、その上酒を飲みすぎて殺したのか、(一人エッチの)ヤリ過ぎて破壊してしまったのか、どちらかのせいで自分の前立腺は機能不全となった時期だったんです。でも、そんな渦中でも、僕はまだ曲を書いているんです。やはり、最も良く出来た作品は、極端な喜びか極端な悲惨さのどちらかによって出来るものなのです。